Friday, June 7, 2013

Morning freshness

Alhamdulillah ya Allah for giving me another day in this world. This morning, my father get ready to work as usual. Keluar je terkejut tengpk kereta kakak pintu terbuka dan lampu kereta terbuka. My mum pun cuba my sister key. Tekan punya tekan. Alarm goes on. Yang tengah tidur lagi ni pun bukan main terjaga. Turun turun kecoh dah kat luar rumah about the car (kecoh between my family je) so my sister checked if anything went missing. Luckily only the smart tag was missing and nobody get hurt. Thank you Allah.

But my sister was a bit devastated because she topup her smart tag recently. Like my brother said the theft probably have 'alat pengesan smarttag'. Canggih betul. So be careful peeps. The world is too scary now. Luckily they didnt break or smash anything.

A piece of advice to the thief, cari la kerja yang halal. Walaupun sebagai tukang sapu sampah ataupun cleaner, yang penting kerja tu halal. Atau mungkin pencuri tu ada kerja tapi cari income lain. Come on man, banyak cara nak earn money nowadays. Many opportunity. So please jangan menyusahkan orang lain. Jangan cederakan orang lain. Allah dah sediakan jalan nak maju untuk diri masing masing. Kalau tak berusaha macam mana nak berjaya kan.

May Allah bless all muslims around the world. May Allah open the heart of the thief so that he/she will stop doing this kind of job. Amin. Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment